Huono äiti

Syöpäsairaiden tarinat ovat jokainen erilaisia. Syövät ovat erilaisia. Paranemistarinat ovat erilaisia. Kuolemat ovat jokainen erilaisia.

On syöpiä, jotka ovat hyvin yleisiä. Niihin kehitellään koko ajan tehokkaampia ja tehokkaampia hoitoja, jotta mahdollisimman moni selviäisi. Lääkeyhtiöillä on tähän kehittelyyn selkeä intressi, onhan onnistuneella lääkkeellä maailmanlaajuisesti isot markkinat. Pojan DSRCT on niin harvinainen, historiassa koko maailmassa alle tuhat sairastunutta, ettei siihen parannuskeinojen löytäminen kiinnosta lääkeyhtiöitä. Ei edes tutkijoita. Ei oikein ketään.

Eri syövillä on lähtökohtaisesti eri selviämisprosentit. Joillakin lajeilla selviämisprosentti on 80, joillakin 50, toisilla 20. Pojalle prosentti olisi oikeasti ollut 1-2, ellei se olisi niin kokonaisvaltaisesti jo ehtinyt levitä maksaan, joka vei prosentin nollaan. Ei leikattavissa. Ei sädehoidettavissa. Maailmassa on vain kymmenkunta ihmistä, jotka ovat oikeasti parantuneet tästä syövästä. Heillä tauti on ollut leikattavissa.

On olemassa äitejä ja isiäkin, jotka tekevät kaiken mahdollisen lapsen syövän paranemisen eteen. Syöttävät luomuruokaa, kuljettavat kaikissa mahdollisissa hoitoa tukevissa käsittelyissä (joita lääkärit eivät välttämättä edes suosittelisi), myyvät omaisuutensa ja vievät hoitoon ulkomaille, kun Suomessa ei hoitoa ole.  Eivät anna periksi. Jakavat myös mielellään näitä ohjeitaan muille. Minullekin on kerrottu hapetushoidoista ja luomuruuasta, viherjuomista ja ruokasoodasta.

Minä olen huono äiti. Toki yritän saada marjoja ja vihanneksia pojan syömään, mutta muuten olen iloinnut siitä, että pystyy ylipäätään jotain syömään.  En ole vienyt mihinkään hapenpumppauksiin, kun olen ajatellut, että en malta poikaa vielä sellaisillakin kiusata. On ollut ihan kestämistä näissä lääketieteenkin hoidoissa. En ole antanut tehdä ylimääräistä koepalan leikkausta ja sen ulkomaille lähettämistä, kun olen ajatellut, että pojan on parempi ilman leikkaushaavaa.

Minä olen erityisen huono äiti, koska en pysty poikaani parantamaan.

1 kommentti:

  1. Sinä olet maailman paras äiti sinun lapsellesi. Sinä olet äiti, sinä olet ihminen, se riittää. Sinun ei tarvitse (yrittää) olla ihmeidentekijä tai taikuri. Sinä riität just noin.

    VastaaPoista

Kiitos kommentista! Se julkaistaan, kun olen sen tarkistanut.

Suositut tekstit